Topsoe
Strategisk kommunikation og bred mobilisering baner vejen for stærk vision og formål
Topsoes topledelse havde gennem flere år fået indikationer fra medarbejdere og ledere via målinger, hvor der bl.a. blev ønsket en mere klar vision og en mere tydelig retning for virksomheden.
UDFORDRING
Topsoes topledelse havde gennem flere år fået indikationer fra medarbejdere og ledere via målinger, hvor der bl.a. blev ønsket en mere klar vision og en mere tydelig retning for virksomheden. Samtidig havde topledelsen mange drøftelser om virksomhedens store potentiale i forhold til at bidrage til den grønne omstilling på globalt plan. Visionerne og ambitionerne var der, men var ikke synlige nok i organisationen.
LØSNING
Topledelsen forberedte strategiske kernebudskaber og spørgsmål til organisationen. De blev formidlet og drøftet på en række ”Topsoe Voices Summits”, hvor de forandringer, der lå forude, samtidig blev kommunikeret. Flere hundrede af virksomhedens medarbejdere og ledere på tværs af lande og forretningsområder fik mulighed for at give feedback og stille spørgsmål til topledelsen, som gik i dialog med de ansatte om både potentialer og udfordringer.
RESULTAT
Topsoes ambitiøse vision blev kommunikeret og afstemt i direkte dialog med en bred vifte af virksomhedens ledere og medarbejdere. I den efterfølgende engagementsmåling var der fremgang i de scorer, som omhandlede formål, vision og klar retning. De ansattes input gav toplederne og HR mange idéer til konkrete aktiviteter og strategiske formuleringer, som kunne kobles til den efterfølgende strategirealiseringsproces.