Wonderful Copenhagen
Hvad skal turismen udvikle sig hen imod i 2030?
Efter genopretningen af turismeerhvervet post-corona, arbejder Wonderful Copenhagen på at udvikle en ny vision og strategi for turismen i 2030, med fokus på at skabe bredere værdi for både borgere og samfundet.
UDFORDRING
Efter at turismeerhvervet er blevet genoprettet efter corona, er det tid til at geare branchen til fremtiden. Wonderful Copenhagen er derfor i gang med at udvikle en ny vision og strategi for turismen i 2030. En strategi, der skal svare på, hvordan turismen leverer en bredere værdiskabelse og skabe endnu mere social, kulturel og miljømæssig værdi for både borgere og det danske samfund.
LØSNING
Vi har i Resonans understøttet udviklingsprocessen ved at indsamle og analysere input fra alle aktører omkring turismen: borgere, politikere, erhvervs- og kulturaktører, nationale og lokale interessenter samt bestyrelse, ledere og medarbejdere fra Wonderful Copenhagen. Vi har afholdt fokusgrupper, workshops og været ude på gade og stræder og tale med borgerne om, hvordan de oplever turismen i hverdagen? Og hvilke fremtidsperspektiver, de har for turismeudviklingen?
RESULTAT
Resultatet af den omfattende indsamlingsproces er et stærkt strategisk fundament for den endelige visionsformulering og de udvalgte strategiske mål. En styrke ved Wonderful Copenhagens grundige og brede indsigtsindsamling er, at analysen tydeligt viste et fælles mønstre i, hvad turismen skal udvikle sig hen imod i 2030.